про управління соціального захисту населення Автозаводського району Департаменту соціального захисту населення
Кременчуцької міської ради
Кременчуцького району Полтавської області
1. Загальні положення
1.1. Управління соціального захисту населення Автозаводського району Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – управління), скорочена назва – УСЗНАР, юридична адреса: 39600, Полтавська область, місто Кременчук, проспект Свободи, 66 є виконавчим органом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області. Є підзвітним і підконтрольним Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Департамент) та функціонально Департаменту соціального захисту населення Полтавської облдержадміністрації.
1.2. Управління є правонаступником управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Автозаводської районної ради м. Кременчука.
1.3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими документами Міністерства соціальної політики України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації, рішеннями Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, рішеннями виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, наказами Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області а також цим Положенням.
1.4. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, має право відкривати рахунки у територіальних представництвах Державного казначейства України та відповідно до чинного законодавства України рахунки в установах банків, має печатку із зображенням Державного Герба України.
1.5. Управління є неприбутковою організацією, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.
Доходи (прибутки) управління використовуються виключно для фінансування видатків на утримання управління, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його положенням.
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів управління, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).
Положення про управління та гранична чисельність затверджується Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області за поданням директора Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
Структура, штатний розпис та кошториси управління затверджуються директором Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за погодженням із профільним заступником міського голови.
1.6. Управління є розпорядником бюджетних коштів третього ступеня на здійснення заходів з виконання державних та регіональних програм соціального захисту населення за рахунок коштів бюджетів відповідного рівня.
1.7. Управління здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде встановлену статистичну звітність.
1.8. Здійснює функції управління майном, яке обліковується на балансі установи та належить їй на праві оперативного управління.
1.9. У разі ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення управління, його активи мають бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
2. Основні завдання управління
2.1. Забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, підтримки сім’ї, виконання програм і здійснення заходів у цій сфері.
2.2. Призначення та виплата соціальних допомог, пільг, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством, надання житлових субсидій.
2.3. Участь у розробленні та організації виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, сімей та громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, та всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат за місцем проживання, перебування.
2.4. Забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної інфраструктури.
2.5. Сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку.
3. Основні функції управління
Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Здійснює реалізацію державних, обласних та місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення населення в межах наданих повноважень.
3.2. Організовує роботу з надання пільг усім категоріям населення району, які мають право на пільги за соціальною ознакою.
3.3. Забезпечує призначення населенню житлових субсидій (у безготівковій та готівковій формі) та виплату субсидій в грошовій готівковій формі.
3.4. Забезпечує призначення населенню пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу (у безготівковій та готівковій формі) та виплату пільг в грошовій готівковій формі.
3.5. Здійснює призначення та виплату державних соціальних допомог, компенсацій та інших виплат визначених законодавством.
3.6. Організовує постановку на облік та призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам. Забезпечує внесення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб відомостей про взяття на облік (зняття з обліку) внутрішньо переміщеної особи, проводить перевірку достовірності інформації про фактичне місце проживання (перебування) внутрішньо переміщених осіб та здійснює контроль за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання (перебування).
3.7. Забезпечує призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, надає пропозиції під час формування проєкту місцевого бюджету щодо передбачення необхідного обсягу коштів на фінансування міських програм соціального захисту та соціального забезпечення, в тому числі для виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
3.8. Сприяє громадянам в одержанні документів, необхідних для призначення окремих видів допомоги.
3.9. Надає консультації з питань прийому документів та умов призначення усіх видів компенсацій, пільг, соціальних допомог, житлових субсидій, у тому числі шляхом організації роботи «мобільних соціальних офісів».
3.10. Здійснює прийом та оформлення документів для виплати компенсацій особам з інвалідністю на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів, на транспортне обслуговування, за невикористане санаторно-курортне лікування, вартості самостійного санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян відповідно до законодавства України, а також документів для оплати вартості проїзду до санаторно-курортного закладу особам з інвалідністю внаслідок війни та особам, що супроводжували особу з інвалідністю до санаторію спинального профілю.
3.11. Встановлює статус ветерана праці; учасника війни; особи з інвалідністю внаслідок війни; членів сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни; жертви нацистських переслідувань, дитини війни та видає відповідні посвідчення; надає допомогу пільговикам в реалізації встановлених для них пільг та переваг.
3.12. Забезпечує видачу талонів на проїзд залізничним, водним, повітряним, міжміським автомобільним транспортом особам з інвалідністю внаслідок війни, у визначеному законодавством порядку.
3.13. Забезпечує призначення виплати компенсації на проїзд автомобільним транспортом пільгових категорій громадян на міжміських та міжобласних маршрутах (протяжність яких перевищує 50 км).
3.14. Видає довідки в частині надання пільг з урахуванням доходу на одержання ліків, лікарських засобів, зубопротезування тощо.
3.15. Приймає від військового комісаріату міста документи та призначає одноразову матеріальну допомогу військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби.
3.16. Забезпечує цільове використання бюджетних асигнувань, передбачених на соціальний захист населення.
3.17. Проводить інвентаризацію особових справ осіб, які одержують допомогу.
3.18. Забезпечує ведення єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення (ІАССЗН), Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП); централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), інших інформаційних систем та реєстрів, визначених Мінсоцполітики, підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі.
3.19. Вивчає стан матеріально-побутового забезпечення та потреби соціально-незахищених громадян, у тому числі осіб з інвалідністю. Призначає одноразову матеріальну допомогу особам з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам у межах виділених із державного бюджету коштів.
3.20. Оформлює, в разі потреби, документи, в установленому порядку для влаштування до будинків-інтернатів системи Міністерства соціальної політики України громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, які втратили здатність до самообслуговування, та дітей з інвалідністю.
3.21. Організовує для постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях санаторно-курортне лікування, психологічну реабілітацію, забезпечення технічними засобами реабілітації.
3.22. Визначає потребу у забезпеченні осіб з інвалідністю та окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, у здійсненні компенсаційних виплат, передбачених законодавством України, та надає узагальнену інформацію Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної держадміністрації та Департаменту соціального захисту населення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
3.23. Здійснює направлення до реабілітаційних установ осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю відповідно до поданих заяв та документів для проходження комплексної, соціальної, професійної реабілітації.
3.24. Організовує роботу державних соціальних інспекторів щодо здійснення у межах визначених повноважень вибіркового контролю за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям, житлових субсидій, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, за цільовим використанням коштів державного бюджету, спрямованих на цю мету, за призначенням (відновленням) виплати внутрішньо переміщеним особам, надання соціальних послуг, пільг за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.
3.25. Організовує і проводить консультації, розглядає звернення громадян, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до компетенції управління.
3.26. Інформує населення району з питань, що належать до компетенції управління, через мережу Інтернет, через засоби масової інформації та шляхом проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед громадських організацій, в установах та закладах, які опікуються проблемами ветеранів, осіб з інвалідністю, людей похилого віку, багатодітних сімей, а також через оформлення інформаційних стендів та розповсюдження пам’яток про умови та порядок призначення допомог, компенсацій, пільг та гарантій, шляхом проведення прямого телефонного зв’язку з населенням та через інші заходи.
3.27. Організовує призначення та виплату допомоги, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України.
3.28. Здійснює підготовку документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
3.29. Організовує санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплату грошових компенсацій вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян відповідно до законодавства України.
3.30. Подає пропозиції до проєктів програм із соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
3.31. Забезпечує методичну та технічну діяльність комісій з соціальних питань, утворення яких передбачено законодавством України.
3.32. Бере участь у роботі комісій, утворених при міській раді та виконавчому комітеті з питань соціального захисту населення.
3.33. Розробляє проєкти нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління.
3.34. Сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню рівня кваліфікації працівників управління.
3.35. Співпрацює з питань соціального захисту населення з іншими виконавчими органами місцевого самоврядування, з державними службами, виконавчими структурними підрозділами фондів загальнообов’язкового соціального страхування, громадськими організаціями соціального спрямування на засадах соціального партнерства.
3.36. Виконує функцію страхувальника щодо нарахування пенсійних внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування деяких категорій одержувачів соціальних допомог. Сприяє впровадженню персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
3.37. Забезпечує безумовне виконання Закону України «Про захист персональних даних».
3.38. Проводить роботу з питань опіки (піклування) недієздатних та обмежено дієздатних осіб в межах делегованих органом опіки та піклування повноважень.
3.39. Організовує роботу для виплати щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни, жертвам нацистських переслідувань та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
3.40. Організовує роботу та оформлення відповідної документації стосовно проведення безкоштовного капітального ремонту будинків та квартир особам, яким зазначена пільга передбачена чинним законодавством.
3.41. Виконує інші функції, передбачені законодавством України.
4. Права управління
Управління при здійсненні своїх повноважень має право:
4.1. Одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.2. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою).
4.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо покращення роботи управління, розробки та впровадження необхідних інструктивних документів.
4.4. Користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
4.5. Брати участь у засіданнях виконавчого комітету, сесіях міської ради, а також інших засіданнях та семінарах відповідно до компетенції управління.
4.6. Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції управління.
4.7. Здійснювати контроль за додержанням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності встановленого порядку оформлення документів (у тому числі їх достовірності) для призначення допомог, компенсацій, гарантій, пільг та житлових субсидій.
4.8. Отримувати від пільговиків документи, що підтверджують їх право
на пільги чи встановлення відповідного статусу.
4.9. Здійснювати перевірку достовірності поданої заявником (за його згодою) інформації для надання всіх видів соціальних допомог, компенсацій пільг та житлових субсидій. Проводити перевірку достовірності поданих документів.
4.10. Сприяти об’єктивному висвітленню інформації з питань компетенції управління.
4.11. Звертатись до судових та правоохоронних органів в інтересах управління з метою захисту його прав та законних інтересів, у тому числі для відшкодування надміру виплачених коштів соціальних допомог, пільг та житлових субсидій.
5. Керівництво управління
5.1. Управління очолює начальник управління, який має заступників.
5.2. Начальник управління та заступники начальника управління призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою за поданням директора Департаменту, погодженим із профільним заступником міського голови на конкурсній основі, визначеній чинним Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
5.3. Начальник управління діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, яка затверджується директором Департаменту.
5.4. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань;
- визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників його структурних підрозділів;
- видає накази в межах своєї компетенції, контролює їх виконання;
- планує потребу в коштах на відповідний бюджетний рік для фінансування державних та міських програм з питань соціального захисту населення, готує та надає бюджетні запити;
- розпоряджається коштами управління в межах затвердженого кошторису, в тому числі передбачених на виконання функцій соціального захисту населення;
- відкриває рахунки в установах Державного казначейства та банках України, має право першого підпису;
- вносить пропозиції директору Департаменту щодо кандидатур призначення на посади заступників начальника управління;
- призначає на посаду, переводить на інші посади та звільняє з посад працівників управління;
- затверджує положення про структурні підрозділи управління та посадові інструкції працівників управління;
- здійснює добір кадрів;
- забезпечує підвищення ділового і кваліфікаційного рівня працівників управління, розподіляє обов’язки між ними;
- заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників управління, керівників та відповідальних працівників структурних підрозділів та відділів управління, у тому числі – за результатами контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати відповідний контроль;
- вносить пропозиції щодо нагородження кращих працівників управління державними нагородами, в тому числі президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України;
- відкриває і закриває поточні рахунки в територіальних представництвах Державного казначейства України та відповідно до чинного законодавства України рахунки в установах банків;
- організовує підготовку проєктів нормативних актів з питань, віднесених до повноважень управління та вносить їх на розгляд міській раді, виконавчому комітету;
- веде особистий прийом громадян, забезпечує виконання їх законних вимог і обґрунтованих прохань, розглядає в установленому порядку звернення громадян;
- звітує перед директором Департаменту про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів робіт;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
Начальник управління Л. ГЛОБА
Директор юридичного департаменту В. МИРОШНІЧЕНКО
Заступник міського голови О. УСАНОВА