ПОЛОЖЕННЯ
про апарат міського голови
I.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Апарат міського голови є виконавчим органом міської ради, створюється Кременчуцькою міською радою, підзвітний та підконтрольний міській раді. Знаходиться в підпорядкуванні міського голови і виконавчого комітету Кременчуцької міської ради.
1.2. Положення про апарат міського голови затверджується рішенням міської ради.
1.3. Апарат міського голови у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Постановами Верховної Ради України, указами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України іншими нормативними актами центральних органів виконавчої влади, рішеннями міської ради, виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
1.4 Апарат міського голови вирішує поставлені перед ним завдання в тісній взаємодії із заступниками міського голови, секретарем міської ради, керуючим справами виконкому міської ради, а також з керівниками інших підрозділів, підпорядкованих виконкому міської ради.
II. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ АПАРАТУ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
2.1. Основною метою діяльності апарату міського голови є організаційне, консультативне та інформаційне забезпечення діяльності міського голови.
2.2. Сприяння здійсненню виконавчими органами міської ради виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених Конституцією і законами України.
2.3. Координація роботи структурних підрозділів виконкому міської ради, інших виконавчих органів у питаннях забезпечення діяльності міського голови.
2.4. Здійснення разом з відповідними службами організаційного та технічного забезпечення протокольних заходів міського голови.
III. ФУНКЦІЇ АПАРАТУ МІСЬКОГО ГОЛОВИ ВІДПОВІДНО ДО ЗАВДАНЬ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ
3.1. Організація перевірок за дорученнями міського голови діяльності структурних підрозділів виконкому міської ради та їх посадових осіб щодо виконання актів законодавства, нормативних документів центральних органів виконавчої влади, стану виконавської дисципліни та інших питань.
3.2. Внесення по результатах перевірок пропозицій міському голові щодо удосконалення діяльності відділів і служб виконкому міської ради, інших підпорядкованих йому структур, а також кадрового забезпечення апарату виконавчих органів ради.
3.3. Організація контролю і перевірки виконання відділами, управліннями і іншими виконавчими органами, підпорядкованими міській раді та її виконавчому комітету, рішень виконкому, розпоряджень, доручень міського голови.
3.4. Внесення пропозицій по удосконаленню у виконкомі міської ради та відділах, управліннях та інших виконавчих органах міської ради системи контролю за прийнятими програмами, рішеннями, іншими документами.
3.5. Узагальнення пропозицій та зауважень, які надходять до виконкому та міського голови щодо роботи виконавчих органів міської ради.
3.6. Підготовка і надання міському голові пропозицій з кадрових питань: створення кадрового резерву у виконкомі, навчання і стажування посадових осіб місцевого самоврядування, переміщення працівників, проведення при необхідності службових розслідувань та інше.
3.7. Проведення разом із відповідними структурами та органами виконавчої влади аналізу соціально-економічного і суспільно-політичного становища на території міста, узагальнення результатів та внесення пропозицій щодо його поліпшення.
3.8. Залучення на громадських або договірних засадах фахівців-консультантів для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів та висновків з різних проблем міського господарства для використання міським головою у своїй роботі.
3.9. Підготовка і внесення на розгляд міського голови проектів розпоряджень, планів, заходів, доповідних записок та інформації з питань, що належать до компетенції апарату міського голови.
3.10. Розроблення і здійснення контролю за виконанням планів роботи виконкому міської ради, підготовкою матеріалів та необхідної інформації на апаратні та робочі наради у міського голови.
3.11. Підготовка та організація звітів міського голови перед територіальною громадою міста, його зустрічей з громадськістю, трудовими колективами, проведення громадських слухань з найважливіших соціально-економічних та громадсько-політичних питань, інших публічних заходів.
3.12. Організація підготовки та відзначення державних свят, знаменних подій, ювілейних і пам'ятних дат, інших загальноміських заходів та урочистостей.
3.13. Надання міському голові пропозицій щодо нагородження відзнаками виконкому міської ради і поздоровлення посадових осіб, громадських діячів, інших категорій громадян у зв'язку із професійними святами, ювілейними датами, а також за високі виробничі досягнення, вагомий внесок у розвиток міста.
3.14. Підготовка і внесення у встановленому порядку до відповідних органів виконавчої влади подань про нагородження державними нагородами України, іншими державними відзнаками та про присвоєння почесних звань України.
3.15. Інформування населення через засоби масової інформації про роботу органів місцевого самоврядування; роз'яснення завдань, цілей, напрямків діяльності міської влади; доведення до відома громадян рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови та інших офіційних документів.
3.16. Внесення пропозицій щодо поліпшення роботи по охороні громадського порядку і боротьби зі злочинністю в місті, розроблення разом із відповідними структурами проектів нормативних та організаційно-методичних документів.
3.17. Сприяння діяльності правоохоронних органів, налагодження взаємодії з ними виконавчих органів ради в питаннях профілактики правопорушень та зміцнення законності.
3.18. Підготовка пропозицій міському голові, виконкому міської ради щодо внесення подань до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб у випадках ігнорування ними законних вимог і рішень міської ради та її виконавчих органів, прийнятих в межах їх повноважень.
3.19. Розробка під керівництвом міського голови документів по мобілізаційній роботі, своєчасне їх уточнення, оновлення, облік та зберігання, ведення мобілізаційного діловодства.
IV. СТРУКТУРА АПАРАТУ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
4.1. Склад апарату міського голови та чисельність його працівників затверджуються розпорядженням міського голови.
4.2. Апарат міського голови очолює керівник, який призначається на посаду та звільняється міським головою згідно з чинним законодавством, дія якого поширюється на посадових осіб місцевого самоврядування.
4.3. До складу апарату міського голови входять структурні підрозділи та спеціалісти:
- організаційно-контрольний відділ;
- відділ з питань кадрової роботи;
- відділ забезпечення діяльності керівництв;
- відділ з питань внутрішньої політики;
- головний спеціаліст по мобілізаційній роботі, начальник РСО.
4.4. До повноважень організаційно-контрольного відділу відносяться:
4.4.1 Забезпечення діяльності виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області з питань організаційно - масової та управлінської роботи.
4.4.2. Складання проектів перспективних та поточних планів роботи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, здійснення контролю за їх виконанням, сприяння їх реалізації.
4.4.3. Узагальнення матеріалів та пропозицій структурних підрозділів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, районних рад, підприємств, установ та організацій з питань організаційно-масової роботи.
4.4.4. Планування, підготовка та організація відзначення державних свят, знаменних подій, ювілейних і пам'ятних дат, проведення загальноміських
заходів та урочистостей за участю керівників виконавчого комітету, а також інших заходів з організаційно-масової роботи.
4.4.5. Підготовка проектів рішень виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, розпоряджень міського голови щодо організаційного, технічного та фінансового забезпечення проведення загальноміських заходів, святкувань та урочистостей.
4.4.6. Складання щотижневих планів-календарів основних міських заходів.
4.4.7. Підготовка матеріалів та інформацій для розгляду на апаратних нарадах у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області, оформлення протоколів апаратних нарад.
4.4.8. Здійснення контролю за плануванням роботи у структурних підрозділах виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, узагальнення та надання пропозицій по удосконалюванню планування.
4.4.9. Підготовка інформації про виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради та надання інформації до облдержадміністрації.
4.4.10. Підготовка та проведення семінарів, нарад, «круглих столів», інших заходів з питань організаційно-масової роботи.
4.4.11. Підготовка та організація проведення звітів міського голови перед територіальною громадою міста, громадських слухань з найважливіших соціально-економічних та громадсько-політичних питань, зустрічей міського голови та його заступників з громадськістю, трудовими колективами.
4.4.12. Організація роботи по контролю за виконанням рішень виконавчого комітету, розпоряджень та доручень міського голови в межах повноважень. Аналіз стану виконання та узагальнення результатів контролю за виконанням документів, підготовка відповідної інформації з цих питань.
4.4.13. Здійснення організаційного забезпечення підготовки і проведення виборів депутатів усіх рівнів, загальнодержавних та місцевих референдумів.
4.4.14. Співпраця з відповідними службами та управліннями облдержадміністрації.
4.4.15. Підготовка поздоровлень та привітань підприємствам, організаціям, керівникам, громадським діячам, посадовим особам, іншим визначеним категоріям громадян.
4.4.16. Забезпечення виготовлення та оформлення Пам'ятних адрес, Почесних Грамот, Грамот виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, Подяк міського голови, вітальних листів.
4.4.17. Організація розміщення затверджених сюжетів соціальної реклами, погодження місць її розміщення під час святкування у місті державних свят та знаменних подій.
4.5. До повноважень відділ з питань кадрової роботи відносяться:
4.5.1. Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в апараті виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, узагальнює практику роботи з кадрами, вносить безпосередньому керівникові пропозиції щодо її вдосконалення.
4.5.2. Веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань.
4.5.3. Проводить роботу з кадровим резервом, а також здійснює організаційно-методичне керівництво формуванням кадрового резерву, аналізує та узагальнює практику формування кадрового резерву в структурних підрозділах, вносить безпосередньому керівникові пропозиції щодо її вдосконалення.
4.5.4. Вносить рекомендації безпосередньому керівникові про зарахування до кадрового резерву посадових осіб місцевого самоврядування.
4.5.5. Вивчає разом з іншими підрозділами особисті, професійні, ділові якості осіб, які претендують на зайняття посад в апараті виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, попереджує їх про встановлені законодавством обмеження, пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, ознайомлює із Загальними правилами поведінки посадової особи місцевого самоврядування, контролює добір і розстановку кадрів в апараті виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області.
4.5.6. Приймає від претендентів на посади посадових осіб місцевого самоврядування відповідні документи та подає їх на розгляд конкурсної комісії, здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору та проведення спеціальної перевірки відомостей щодо особи, яка претендує на зайняття посади, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
4.5.7. Розглядає та вносить пропозиції щодо проведення стажування кадрів на посадах посадових осіб місцевого самоврядування, готує разом з відповідними підрозділами документи для організації стажування, здійснює контроль за його проведенням.
4.5.8. Готує матеріали про призначення на посади та звільнення з посад працівників виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області.
4.5.9. Оформляє документи про прийняття Присяги та присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування, вносить про це записи до трудових книжок.
4.5.10. Обчислює стаж роботи та державної служби, здійснює контроль за встановленням надбавок за вислугу років та наданням відпусток відповідної тривалості, складає графіки щорічних відпусток працівників апарату виконавчого комітету.
4.5.11. Розглядає матеріали та готує документи для заохочення та нагородження працівників, веде відповідний облік.
4.5.12. У межах своєї компетенції здійснює заходи для забезпечення трудової дисципліни, оформляє документи, пов’язані з застосуванням заходів дисциплінарного впливу.
4.5.13. Здійснює роботу, пов’язану із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок та особових справ (особових карток) працівників.
4.5.14. Оформляє і видає службові посвідчення та довідки з місця роботи працівника, проводить оформлення листків непрацездатності.
4.5.15. У межах своєї компетенції бере участь у розробленні структури апарату виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області та штатного розпису, контролює розроблення посадових інструкцій у структурних підрозділах виконавчого комітету.
4.5.16. Здійснює організаційне забезпечення і бере участь у роботі атестаційної комісії та проведенні щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них завдань і обов’язків.
4.5.17. Забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів, а також разом з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету організовує навчання працівників апарату.
4.5.18. Здійснює організаційні заходи щодо своєчасного щорічного подання посадовими особами місцевого самоврядування відомостей про доходи, зобов’язання фінансового характеру та належне їм майно, у т.ч. і за кордоном, щодо себе і членів своєї сім’ї (декларування доходів).
4.5.19. Розглядає пропозиції, заяви, скарги, надає роз’яснення, що належать до компетенції відділу.
4.5.20. Проводить іншу роботу, пов’язану із застосуванням законодавства про працю, державну службу та службу в органах місцевого самоврядування.
4.6. До повноважень відділу забезпечення діяльності керівництв відносяться:
4.6.1. Здійснює координацію внутрішньої управлінської діяльності між міським головою, секретарем міської ради, першим заступником, заступниками міського голови, керуючим справами виконкому міської ради, керівником апарату та керівниками структурних підрозділів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області, територіальними органами міністерств, інших органів виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
4.6.2. Здійснює попередній розгляд документів, що надходять на ім'я міського голови, секретаря міської ради, першого заступника, заступників міського голови, керуючого справами виконкому міської ради, керівника апарату міського голови, готує проекти резолюцій.
4.6.3. Готує разом із керівниками структурних підрозділів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області проекти поточних та перспективних планів роботи, доручень міського голови, секретаря міської ради, першого заступника, заступників міського голови, керуючого справами виконкому міської ради, керівника апарату міського голови, а також пропозиції щодо виконання актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, актів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень та доручень міського голови.
4.6.4. Здійснює спільно з відділом по роботі з документами та організаційно-контрольним відділом апарату міського голови виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області контроль за виконанням документів органів виконавчої влади вищого рівня, розпоряджень та доручень міського голови.
4.6.5. Забезпечує вирішення організаційних питань, що пов'язані з участю міського голови, секретаря міської ради, першого заступника, заступників міського голови, керуючого справами виконкому міської ради, керівника апарату міського голови у нарадах, конференціях, інших заходах, бере участь у підготовці матеріалів для проведення таких заходів.
4.6.6. Здійснює в установленому порядку планування роботи міського голови, секретаря міської ради, першого заступника, заступників міського голови, керуючого справами виконкому міської ради, керівника апарату міського голови та інформування організаційно-контрольного відділу апарату міського голови виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про заходи, що проводять та в яких беруть участь міський голова, секретар міської ради, перший заступник і заступники міського голови, керуючий справами виконкому міської ради та керівник апарату міського голови.
4.6.7. Здійснює організаційне забезпечення роботи міського голови, секретаря міської ради, першого заступника, заступників міського голови, керуючого справами виконкому міської ради, керівника апарату міського голови.
4.6.8. Забезпечує спільно з організаційно-контрольним відділом апарату міського голови виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області та іншими структурними підрозділами організаційно-технічну підготовку засідань, нарад, а також інших заходів, які проводяться міським головою, секретарем міської ради, першим заступником, заступниками міського голови, керуючим справами виконкому міської ради, керівником апарату міського голови.
4.6.9. Забезпечує контроль за своєчасним надходженням інформаційних та інших матеріалів від структурних підрозділів територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в частині делегованих їм повноважень органів виконавчої влади.
4.6.10. Забезпечує підготовку та надсилання організаційно-контрольному відділу апарату міського голови виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області узагальнених довідок, завізованих секретарем міської ради, першим заступником, заступниками міського голови, керуючим справами виконкому міської ради, керівником апарату міського голови з пропозицією про зняття з контролю або визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень міського голови, що знаходились на виконанні у відповідних структурних підрозділах, діяльність яких контролюється секретарем міської ради, першим заступником, заступниками міського голови, керуючим справами виконкому міської ради, керівником апарату міського голови.
4.6.11. Здійснює розгляд звернень громадян з питань, що стосуються діяльності відділу.
4.7. До повноважень відділу з питань внутрішньої політики відносяться:
4.7.1. Під час виконання покладених на відділ завдань взаємодіяти з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради, а також підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян;
4.7.2. Залучати керівників та спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за згодою) до розгляду та вирішення питань, що належать до компетенції відділу;
4.7.3. Одержувати в установленому порядку від інших підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ, організацій та посадових осіб інформацію, документи, інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на відділ завдань;
4.7.4. Використовувати наявну у підрозділах виконавчого комітету міської ради оргтехніку, системи зв’язку і комунікацій;
4.7.5. Брати участь у нарадах, семінарах, зборах, засіданнях колегій, комісій виконавчого комітету міської ради.
4.8.До повноважень патронатної служби відносяться:
4.8.1. Розроблення пропозицій щодо підвищення ефективності роботи відповідного органу місцевого самоврядування.
4.8.2. Бере участь в організації та проведенні нарад, семінарів з визначених його компетенцією питань.
4.8.3. Виконує дорадчу роботу.
4.8.4. Готує для міського голови необхідні інформаційно-аналітичні записи.
4.8.5. Організовує методичну допомогу структурним підрозділам органів місцевого самоврядування та проводить консультації з основних питань функціонування та розвитку сфери управління.
4.8.6. Забезпечує розвиток інформаційних звязків між структурними підрозділами органів місцевого масоврядування і підприємствами, установами , громадськими обєднаннями, населенням з метою своєсасного та якісного виконання службових обов’язків.
4.9. До повноважень головного спеціаліста по мобілізаційній роботі-начальник РСО відносяться:
4.9.1. Органазація та забезпечення режиму секретності у виконавчому комітеті Кременчуцької місмької ради Полтавської області.
4.9.2. Організація мобілізаційної роботи у виконавчому комітеті Кременчуцької місмької ради Полтавської області.
4.9.3. Організація технічного хахисту інформації з обмеженим доступом у виконавчому комітеті Кременчуцької місмької ради Полтавської області.
4.9.4. Організація та забезпечення режиму секретності при прийомі і роботі іноземних делегацій у виконавчому комітеті Кременчуцької місмької ради Полтавської області.
4.9.5. Склад і штатний розпис апарату міського голови може змінюватись в залежності від обсягів завдань, обумовлених цим Положенням, в межах граничної чисельності та фонду оплати праці апарату виконкому міської ради.
4.9.6. Положення про структурні підрозділи, що входять до складу апарату міського голови, а також посадові інструкції працівників апарату затверджуються міським головою.
4.9.7. Працівники апарату міського голови є посадовими особами місцевого самоврядування, на яких поширюється дія Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування".
V. КЕРІВНИЦТВО АПАРАТУ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
5.1.Керівництво апарату міського голови здійснює керівник апарату міського голови, призначений міським головою в установленому законом порядку.
5.2.Начальник відділу несе персональну відповідальність:
-за дотриманням вимог чинного законодавства та внутрішніх організаційно-розпорядчих документів при здійсненні покладених на апарат обов’язків;
-за виконанням функцій, покладених на апарат, використання повною мірою наданих працівникам апарату прав;
-за достовірність відомостей, статистичної звітності та іншої довідково-інформаційної документації з питань діяльності апарату.
5.3. Керівник апарату міського голови може мати заступника.
5.4.Працівники апарату несуть відповідальність за не виконання розпоряджень керівника апарату та завдань і функцій згідно зі своїми посадовими інструкціями.
VI. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Утримання апарату міського голови здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
6.2. Ліквідація чи реорганізація апарату міського голови здійснюється за рішенням міської ради відповідно до чинного законодавства.
6.3. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, установленому для його прийняття.