ПОЛОЖЕННЯ
про відділ внутрішнього контролю та аудиту виконавчого комітету
Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області
1.1. Відділ внутрішнього контролю та аудиту виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі - Відділ) є виконавчим органом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, підзвітний та підконтрольний Кременчуцькій міській раді Кременчуцького району Полтавської області та її виконавчому комітетові, підпорядкований міському голові та заступнику, який спрямовує, координує та контролює роботу відділу відповідно до розподілу повноважень.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, Бюджетним кодексом України, наказами міністерств, іншими законодавчими і нормативно-правовими актами.
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ
Відділ утворюється Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області для здійснення та забезпечення внутрішнього фінансового контролю та аудиту за діяльністю виконавчих органів Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, підприємств, установ та організацій, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Кременчука та Потоківського старостинського округу, що складається з сіл Потоки, Соснівка, Придніпрянське, Мала Кохнівка та належать до сфери управління Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі - об’єкт контролю) у повному обсязі або з окремих питань (на окремих етапах).
Внутрішній фінансовий контроль здійснюється як система заходів, спрямованих на забезпечення міського голови, Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області достовірною інформацією про використання об’єктами контролю фінансових ресурсів, оцінку ефективності їх господарської діяльності, виявлення і запобігання в ній недоліків, що перешкоджають законному та ефективному використанню комунального майна та коштів.
Внутрішній аудит як особлива форма контролю здійснюється у вигляді незалежної оцінки діяльності об’єктів контролю для надання міському голові, Кременчуцькій міській раді Кременчуцького району Полтавської області достовірної інформації про використання фінансових ресурсів та цільового використання комунального майна територіальної громади міста Кременчука та Потоківського старостинського округу.
Завданням внутрішнього аудиту є також оцінка ефективності внутрішнього контролю та надання рекомендацій щодо його вдосконалення.
Основними напрямками діяльності Відділу є внутрішній фінансовий контроль та аудит.
3. ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ ВІДПОВІДНО ДО ЗАВДАНЬ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ
3.1. Відділ здійснює внутрішній фінансовий контроль та аудит у формі перевірок, оцінки, дослідження та вивчення на підставі доручень першого заступника міського голови чи розпоряджень міського голови, рішень Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області чи виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
3.2. Основним завданням відділу є надання міському голові об’єктивних і незалежних висновків і рекомендацій щодо:
- функціонування системи внутрішнього контролю у об’єктів контролю;
- запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів;
Відділ спрямовує свою діяльність на виконання таких завдань:
- дотримання принципів економічності, доцільності та ефективності при використанні комунального майна і фінансових ресурсів об’єктами контролю, при плануванні і виконанні бюджетних програм, відповідальними за супроводження яких є розпорядники бюджетних коштів;
- аналіз виконання управлінських рішень, виявлення фактів невиконання (неналежного виконання) управлінських рішень, оцінка їх негативного впливу та можливих наслідків для об'єкта контролю та підготовка відповідних пропозицій щодо вдосконалення управлінських рішень;
- подальший контроль та супроводження заходів за результатами внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
3.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) визначає ризикові сфери діяльності об’єктів внутрішнього аудиту;
2) організовує та проводить внутрішні аудити, документує їх результати, готує аудиторські звіти, висновки та рекомендації за результатами проведених внутрішніх аудитів, здійснює контроль за станом їх реалізації;
3) проводить оцінку:
- ефективності функціонування системи внутрішнього контролю;
- ефективності планування бюджетних програм та результатів їх виконання;
- стану збереження активів та управління комунальним майном;
- правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової і бюджетної звітності;
4) подає міському голові рекомендації для прийняття ним відповідних управлінських рішень;
5) створює та забезпечує повноту і достовірність бази даних щодо об’єктів внутрішнього аудиту та своєчасне її оновлення;
6) розглядає в межах повноважень запити, звернення громадян, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до компетенції відділу.
7) Відділ в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими органами виконавчої влади, Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області та її виконавчими органами.
4. ПРАВА ВІДДІЛУ
Відділ має право:
4.1. Проводити внутрішні перевірки та аудити на об’єктах контролю з урахуванням визначених ризикових сфер.
4.2. Готувати запити до державних органів, підприємств, установ та організацій з метою отримання необхідної інформації для проведення внутрішнього аудиту.
4.3. Одержувати в установленому законодавством порядку від органів місцевого самоврядування, державних органів, підприємств, установ та організацій інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.4. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), та ініціювати залучення незалежних спеціалістів чи експертів для проведення внутрішніх аудитів.
5. КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛУ
5.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням міського голови в порядку, визначеному законодавством.
5.2. Начальник відділу:
5.2.1. Здійснює керівництво Відділом, несе відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, розподіляє обов’язки між спеціалістами, які йому підпорядковуються.
5.2.2. Погоджує призначення на посаду та звільнення з посади спеціалістів відділу, надає подання про застосування заходів матеріального стимулювання та дисциплінарних стягнень.
5.2.3. Погоджує посадові інструкції працівників.
5.2.4. Організовує роботу з підвищення кваліфікації працівників відділу та вивчення відповідних нормативно-правових актів у сфері бюджетного законодавства, бухгалтерського обліку та звітності.
5.2.5. Забезпечує дотримання працівниками Відділу трудової, виконавської дисципліни, нерозголошення службової інформації.
5.3. Начальник Відділу зобов’язаний виконувати завдання та функції, передбачені даним Положенням.
5.4. Кваліфікаційні вимоги.
На посаду начальника Відділу може бути призначена особа, яка має повну вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста в галузі знань економіки або права і стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 5 років.
6. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Загальну чисельність, фонд оплати праці, структуру та штатний розпис відділу затверджує міський голова.
6.2. Майно відділу складають основні засоби та цінності, що є власністю територіальної громади в особі міської ради.
6.3. Ліквідація чи реорганізація відділу здійснюється за рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області відповідно до вимог чинного законодавства.
6.4. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».