Положення
про юридичний департамент виконавчого комітету
Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області
1. Загальні положення
1.1. Юридичний департамент виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі - юридичний департамент) є виконавчим органом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області і створюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
1.2. Юридичний департамент підзвітний міській раді, підпорядкований виконкому міської ради, підконтрольний міському голові та керуючому справами виконкому.
1.3. У своїй діяльності юридичний департамент керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами. З питань організації і методики ведення правової роботи юридичний департамент керується рекомендаціями Міністерства юстиції України.
1.4. На посаду директора, посадових осіб та працівників юридичного департаменту призначаються особи, що мають вищу юридичну освіту і необхідний стаж роботи за фахом. Усі працівники та посадові особи юридичного департаменту приймаються на посади і звільняються з посад розпорядженням міського голови.
1.5. Міська рада за рахунок міського бюджету створює умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників та посадових осіб юридичного департаменту, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв'язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов'язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, посібниками і літературою з правових питань та комп’ютерною правовою системаю.
1.6. Юридичний департамент не є юридичною особою, має бланк з власною назвою: «Юридичний департамент виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області».
2. Мета та завдання юридичного департаменту
2.1. Метою юридичного департаменту є забезпечення роботи міської ради та її виконавчого комітету на підставі, в межах повноважень і способом, передбаченими Конституцією і законами України.
2.2. Основним завданням юридичного департаменту є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання і виконання вимог нормативних актів міською радою та її виконавчим комітетом, а також їх керівниками і працівниками в ході виконання покладених на них задач і функціональних обов'язків.
3. Функції юридичного департаменту відповідно до завдань та повноважень
3.1. Юридичний департамент:
3.1.1. Бере участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчим комітетом, міським головою.
3.1.2. Перевіряє на відповідність законодавству проекти рішень міської ради та його виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, здійснює правову експертизу нормативно-правових актів, візує їх при наявності віз керівників відповідних виконавчих органів міської ради.
3.1.3. Представляє у встановленому законодавством порядку інтереси міської ради, виконавчого комітету та міського голови в судах і інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
3.1.4. Готує процесуальні документи від імені міської ради, виконавчого комітету та міського голови, в тому числі до суду.
3.1.5. Здійснює вивчення позовів та претензій, що пред’явлені до міської ради виконавчого комітету та міського голови, в разі необідності готує відзиви та заперечення на них.
3.1.6. Забезпечує належну реалізацію процесуальних прав та обов’язків міської ради, виконавчого комітету, міського голови в судах в інтересах територіальної громади міста.
3.1.7. Забезпечує своєчасне оскарження судових рішень по справах, розглянутих без участі представників міської ради, виконавчого комітету, рішення по яких порушують права та законні інтереси територіальної громади міста Кременчука.
3.1.8. В межах своїх повноважень готує проекти розпорядчих актів міської ради, виконавчого комітету та міського голови.
3.1.9. Надає пропозиції виконавчому комітету щодо вжиття заходів по зміні чи скасуванню наказів керівників виконавчих органів міської ради, виданих з порушенням законодавства;
3.1.10. Перевіряє на відповідність законодавству підготовлених департаментами, управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами Кременчуцької міської ради та її виконавчих органів проекти відповідей на звернення та процесуальні документи судових органів, органів прокуратури, Державної виконавчої служби, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України та інших державних органів.
3.1.11. Надає правову допомогу депутатам та постійним комісіям міської ради, посадовим особам виконавчого комітету міської ради, в межах повноважень.
3.1.12 Перевіряє на відповідність законодавству проектів господарських договорів, що укладаються міським головою та керівниками виконавчих органів міської ради.
3.1.13 Сприяє своєчасному вжиттю заходів за рішеннями, постановами і ухвалами судів, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів.
3.1.14. Проводить роботу, пов'язану із підвищенням рівня правових знань працівників виконавчих органів міської ради, сприяє вивченню законодавства, роз'яснює існуючу практику його застосування, проводить консультації з правових питань.
3.1.15. Бере участь в розгляді звернень громадян.
3.1.16 Надає посадовим особам виконавчого комітету рекомендації щодо застосування/виконання окремих положень рішень міської ради, виконавчого комітету та розпоряджень міського голови.
3.1.17. За дорученням міського голови бере участь у підготовці проектів законів та інших нормативних актів, що зачіпаюсть інтереси територіальної громади міста.
3.1.18. Взаємодіє з органами державної влади при підготовці проектів законів та інших номативних актів, що зачіпають інтереси територіальної громади міста.
3.2. Юридичний департамент має право:
3.2.1. За дорученням міського голови, або за його відсутності за дорученням керуючого справами виконкому міської ради, перевіряти дотримання вимог законодавства виконавчим комітетом міської ради та їх посадовими особами.
3.2.2. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчого комітету міської ради, керівників підприємств, установ і організацій комунальної власності територіальної громади міста Кременчука документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на юридичний департамент завдань.
3.2.3. Інформувати міського голову про факти покладання на юридичний департамент виконання роботи, що не відноситься до функцій юридичного департаменту чи виходить за їх межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених завдань з метою вжиття відповідних заходів.
3.2.4. Забезпечувати правильне застосування законодавства міською радою та її виконавчим комітетом;
3.2.5. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції юридичного департаменту.
3.2.6. Проводить спільні наради з юристами департаментів, управлінь, відділів, комунальних підприємств, закладів, установ міста з питань належного забезпечення юридичної роботи.
3.2.7. Отримувати інформацію про вжиття юридичних заходів від департаментів, управлінь, відділів, комунальних підприємств, закладів, установ міста. У разі виявлення фактів невжиття заходів належного юридичного реагування юристами департаментів, управлінь, відділів, комунальних підприємств, закладів, установ міста, інформувати про виявлені порушення міського голову з метою притягнення винних до відповідальності.
4. Структура юридичного департаменту
4.1. Структура департаменту та штатний розпис затверджується міським головою.
4.2. Положення про юридичний департамент затверджується рішенням міської ради.
4.2.2. Положення про структурні підрозділи юридичного департаменту затверджується керуючим справами виконкому міської ради.
4.2.3. Працівники юридичного департаменту є посадовими особами місцевого самоврядування, на яких поширюється дія Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
4.2.4. Працівники юридичного департаменту несуть персональну відповідальність за неналежне виконання обов’язків визначених посадовою інструкцією та доручень/резолюцій директора юридичного департаменту.
5. Керівництво юридичного департаменту
5.1. Юридичний департамент очолює директор, який:
5.1.1. Здійснює керівництво діяльністю юридичного департаменту та діє від його імені без довіреності;
5.1.2. Візує проекти розпорядчих актів міської ради, виконавчого комітету, міського голови;
5.1.3. Порушує перед міським головою питання про застосування заохочень та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників департаменту;
5.1.4. Надає для затвердження міському голові проект штатного розпису департаменту;
5.1.5. Визначає функціональні обов’язки, погоджує/візує та подає керуючому справами виконкому міської ради на затвердження посадові інструкції працівників юридичного департаменту;
5.1.6. Представляє інтереси міського голови, міської ради та її виконавчого комітету в судах;
5.1.7. Вносить на розгляд міському голові пропозиції про призначення на посади і звільнення з посад працівників юридичного департаменту.
5.2. На посаду директора призначається особа, котра має не менше 3 років юридичного стажу та має свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.
5.3. Директор департаменту має двох заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою в порядку, визначеному законодавством:
5.3.1.Заступники директора юридичного департаменту здійснюють організацію виконання доручень директора юридичного департаменту та здійснюють повноваження, визначені посадовою інструкцією;
5.3.2. Директора юридичного департаменту під час його відсутності заміщає заступник, на котрого покладені такі обов’язки посадовою інструкцією.
5.4. Працівники юридичного департаменту діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються керуючим справами виконкому міської ради.