Офіційний вебпортал Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету

1 °C
Положення про Управління ДАБК

Додаток

до рішення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області

          25 березня 2022 року

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кременчуцької міської ради Кременчуцького району

Полтавської області

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    1. УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОГО КОНТРОЛЮ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - УПРАВЛІННЯ) є виконавчим органом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та створене відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність» та інших нормативно-правових актів з метою здійснення архітектурно-будівельного контролю на території м. Кременчука та Потоківського старостинського округу, який складають села Потоки, Соснівка, Придніпрянське і Мала Кохнівка.
    2. Повне найменування: УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО АРХІТЕКТУРНО - БУДІВЕЛЬНОГО КОНТРОЛЮ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
    3. Скорочена назва: Управління ДАБК.
    4. УПРАВЛІННЯ є самостійною юридичною особою, що має власний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуваннямштампи і бланки, рахунки, що відкриваються у встановленому законодавством порядку в управлінні Державної казначейської служби України у м. Кременчуці Полтавської області та в установах банків.
    5. УПРАВЛІННЯ є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.

Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) УПРАВЛІННЯ використовуються виключно для фінансування видатків на утримання УПРАВЛІННЯ, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

    1. УПРАВЛІННЯ набуває від свого імені майнових та особистих немайнових прав та несе обов’язки, може бути позивачем і відповідачем в судах. Майно УПРАВЛІННЯ є комунальною власністю територіальної громади м. Кременчука в особі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
    2. УПРАВЛІННЯ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства розвитку громад та територій України (далі – Мінрегіон) та Державної інспекції архітектури та містобудування України (далі – ДІАМ), іншими законодавчими та підзаконними актами, Статутом територіальної громади міста Кременчука, рішеннями Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно - правовими актами, а також цим Положенням.
    3. УПРАВЛІННЯ підзвітне і підконтрольне Кременчуцькій міській раді Кременчуцького району Полтавської області, підпорядковане її виконавчому комітету, міському голові, заступнику міського голови, який спрямовує, координує та контролює діяльність УПРАВЛІННЯ відповідно до розподілу функціональних обов’язків, а з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», є підконтрольним ДІАМ.
    4. Структура, штатний розпис УПРАВЛІННЯ затверджуються заступником міського голови, який спрямовує, координує та контролює діяльність УПРАВЛІННЯ  відповідно до розподілу повноважень за поданням начальника УПРАВЛІННЯ.
    5. УПРАВЛІННЯ під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, а також підприємствами, установами та організаціями, в тому числі з органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних вимог, вимог у сфері охорони праці, енергозбереження та інших вимог, передбачених законом, а також з органами внутрішніх справ, прокуратури, державної статистики та іншими правоохоронними і контролюючими органами.
    6. Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області створює оптимальні умови для роботи та підвищення кваліфікації працівників УПРАВЛІННЯ, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.

ІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ

    1. Метою УПРАВЛІННЯ є забезпечення додержання на території міста Кременчука та Потоківського старостинського округу, який складають села Потоки, Соснівка, Придніпрянське і Мала Кохнівка містобудівного законодавства України та запобігання його порушенню.
    2. Основним завданням УПРАВЛІННЯ є здійснення, відповідно до нормативно-правових актів, державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.

ІІІ. ФУНКЦІЇ ТА ПРАВА УПРАВЛІННЯ ВІДПОВІДНО ДО ЗАВДАНЬ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ

    1. УПРАВЛІННЯ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі повноваження:
      1. Надає, отримує документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, відмовляє у видачі таких документів, анулює їх, скасовує їх реєстрацію.
      2. Приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти (видає сертифікати, реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків).
      3. Видає акти у передбаченій законом формі, організовує та контролює їх виконання.
      4. Здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проєктування об’єктів містобудування, проєктної документації щодо об’єктів, розташованих у межах міста Кременчука та Потоківського старостинського округу, який складають села Потоки, Соснівка, Придніпрянське і Мала Кохнівка.
      5. Здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю.
      6. Розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю.
      7. Розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності із прийняттям відповідних рішень.
      8. Організовує проведення нарад, координаційних рад та інших заходів з питань, що належать до повноважень УПРАВЛІННЯ.
      9. Забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів.
      10. Готує проєкти рішень Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, розпоряджень міського голови міста Кременчука та інших актів з питань, що віднесені до повноважень УПРАВЛІННЯ, а також бере участь у їх розробці.
      11.  В межах повноважень бере участь у розробленні проєктів державних та міських цільових та інших програм.
      12.  Готує у межах повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегації і робочих груп з питань, віднесених до повноважень УПРАВЛІННЯ, а також бере участь у їх розробці.
      13.  Бере участь у підготовці звітів міського голови міста Кременчука для їх розгляду на сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
      14.  Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання міському голові міста Кременчука.
      15.  Погоджує проєкти актів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, розроблені його структурними підрозділами, які містять питання, віднесені до повноважень УПРАВЛІННЯ.
      16.  Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
      17.  Опрацьовує звернення фізичних та юридичних осіб, запити народних депутатів України, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, запити на інформацію з питань, що належать до повноважень УПРАВЛІННЯ.
      18.  Постійно інформує населення про стан здійснення визначених законодавством повноважень.
      19.  Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
      20.  Забезпечує у межах повноважень реалізацію державної політики щодо захисту інформації з обмеженим доступом.
      21.  Відповідно до законодавства бере участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).
      22.  Забезпечує захист персональних даних.
      23.  Здійснює інші повноваження, визначені законом.
    2. Посадові особи УПРАВЛІННЯ для виконання покладених завдань під час перевірки мають право:
      1. Безперешкодного доступу до місця будівництва об’єкта та до прийнятих в експлуатацію об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню;
      2. Складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, накладати штрафи відповідно до закону;
      3. У разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проєкту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов’язкові для виконання приписи щодо:

- усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

- зупинення підготовчих та будівельних робіт.

      1. Проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проєктним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проєктною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у випадках, передбачених законодавством, паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації;
      2. Проводити згідно із законодавством перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об’єктів, вимогам стандартів, будівельних норм і правил;
      3. Залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій;
      4. Отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
      5. Вимагати у випадках, передбачених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
      6. Забороняти за вмотивованим письмовим рішенням керівника УПРАВЛІННЯ чи його заступника експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, не прийнятих в експлуатацію;
      7. Здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки;
      8. Здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об’єктів, а також за здійсненням заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації;
      9. Посадові особи УПРАВЛІННЯ наділяються також іншими правами, визначеними законодавством.
    1. Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю підлягають обов’язковому державному страхуванню у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
        1. СТРУКТУРА ТА КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯ
    1. До складу УПРАВЛІННЯ можуть входити відділи та сектори, положення про які затверджуються начальником УПРАВЛІННЯ.
    2. УПРАВЛІННЯ очолює начальник, який має заступника. Начальник та заступник начальника УПРАВЛІННЯ призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням міського голови.
    3. На посаду начальника УПРАВЛІННЯ призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право), стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менше як три роки або на керівних посадах в іншій сфері не менше як п’ять років.
    4. На посаду заступника начальника УПРАВЛІННЯ призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право) та стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 3 років або на керівних посадах в іншій сфері не менш як чотири роки.
    5. Начальник УПРАВЛІННЯ:
      1. Очолює УПРАВЛІННЯ, здійснює керівництво його діяльністю, представляє його у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, органами правосуддя, організаціями в Україні та за її межами, несе персональну відповідальність за виконання покладених законом на зазначений орган завдань;
      2. Організовує та контролює виконання в УПРАВЛІННІ Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, ДІАМ, рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування;
      3. Призначає на посаду та звільняє з посади відповідно до закону працівників УПРАВЛІННЯ;
      4. Вносить на розгляд міського голови пропозиції про встановлення і зміни рангів посадових осіб УПРАВЛІННЯ;
      5. Затверджує положення про структурні підрозділи УПРАВЛІННЯ
        відповідно до затвердженого штатного розпису, а також посадові інструкції
        працівників УПРАВЛІННЯ;
      6. Від імені УПРАВЛІННЯ діє без довіреності, підписує акти УПРАВЛІННЯ, видані у передбаченій законом формі, інші документи, відповідно до цього положення та законодавчих актів, зокрема видає в межах власної компетенції накази, контролює та забезпечує їх виконання;
      7. Забезпечує дотримання фінансової та облікової дисципліни,
        належного бухгалтерського обліку, є головним розпорядником коштів у межах затвердженого кошторису УПРАВЛІННЯ;
      8. Здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
    6. На період відсутності начальника УПРАВЛІННЯ його обов’язки виконує заступник начальника УПРАВЛІННЯ, а у разі відсутності заступника призначається інша посадова особа УПРАВЛІННЯ за розпорядженням міського голови.
    7. Чисельність працівників, структура, кошторис та штатний розпис УПРАВЛІННЯ затверджується в установленому законодавством порядку.
        1. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
    1. Припинення діяльності УПРАВЛІННЯ здійснюється за рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області чи у встановленому порядку відповідно до вимог чинного законодавства України.
    2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, установленому для його прийняття.