Як повідомляють районний та центральний відділи ДРАЦС Кременчуцького МУЮ, з метою оптимізації процесу надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та створення сприятливих умов для їх отримання Міністерство Юстиції (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.06.2015р. «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації актів цивільного стану») 9 липня 2015р. затвердило Наказ Про запровадження пілотного проекту щодо подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет та Порядок розгляду відділами державної реєстрації актів цивільного стану – учасниками пілотного проекту заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, що подані через мережу Інтернет.
Відповідним Наказом затверджено також і перелік відділів ДРАЦС, що приймають участь в проекті, порядок роботи веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» та безпосередньо сам порядок розгляду відділами заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, що подані громадянами через мережу Інтернет.
Насамперед необхідно зазначити, що на даний момент проект є пілотним. Відділи до яких можливо подати заяви знаходяться у Переліку відділів ДРАЦС – учасників пілотного проекту.
Які ж саме заяви можливо подати онлайн? Перелік відповідних заяв, які громадяни мають можливість подати за допомогою веб-порталу або для подачі яких необхідно попередньо записатися на прийом достатньо великий:
- реєстрація шлюбу;
- реєстрація розірвання шлюбу;
- розірвання шлюбу подружжя, що немає дітей ;
- розірвання шлюбу у відділах ДРАЦС за заявою одного з подружжя, якщо інший безвісти відсутній або недієздатний;
- зміна імені;
- повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану;
- надання витягів про державну реєстрацію актів цивільного стану;
- внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.
Подати заяви в електронній формі або записатися без черги на прийом можливо завдяки функціонуванню веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану». Веб-портал – це офіційний сервіс, що має щодобовий доступ у режимі онлайн для усіх користувачів мережі Інтернет. На сайті все організовано максимально доступно та зрозуміло для користувачів. Також викладена чітка інструкція про те, як зареєструватися на порталі. Наприклад при поданні заяви на реєстрацію шлюбу необхідно прикріпити отскановані копії наступних документів:
- паспортів;
- документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу;
- документа (квитанції) про сплату державного мита та сплату додаткових платних послуг, у разі якщо платіж здійснювався без використання платіжних систем веб –порталу;
- якщо є поважні причини для прискореної процедури реєстрації шлюбу (до місяця з моменту подання заяви), то додаткові копії документів, що підтверджують наявність таких причин;
- для іноземців та осіб без громадянства : копія документа, що підтверджує законність перебування на території України.
При подальшому особистому візиті до органів ДРАЦС необхідно буде пред’явити оригінали всіх вищеназваних документів. Така заява повинна бути сформована з накладанням електронного цифрового підпису, якщо такого підпису громадянин не має , то заяву, подану через Інтернет необхідно в будь-якому разі підписати, з’явившись для цього до відділу ДРАЦС. Потрібно звернути увагу, що з’явитись до відділу ДРАЦС для підпису заяви не пізніше трьох робочих днів після отримання відповіді про результати розгляду заяви.
Таким чином, Міністерство Юстиції створює умови організації роботи відділів ДРАЦС з ефективного і оперативного обслуговування громадян та зменшення черг через можливість функціонування веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».