Сьогодні у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради під головуванням керуючого справами виконкому міської ради Руслана Шаповалова за участі суб’єктів надання адміністративних послуг відбулася нарада з обговорення питань щодо реалізації низки Законів України з метою визначення подальших дій щодо передачі повноважень від Міністерства юстиції України та його територіальних органів до органів місцевого самоврядування та визначення органу реєстрації місця проживання громадян, формування та ведення реєстру територіальних громад.
Руслан Шаповалов зазначив, що Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг” з 4 квітня 2016 року органам місцевого самоврядування державою будуть передані повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання особи, ведення відповідного реєстру територіальної громади.
Реєстр територіальної громади – це база даних, призначена для зберігання, обробки, використання відповідної інформації, що створюється, ведеться, та адмініструється органом реєстрації для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Тож до 4 квітня управляючі компанії, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек із питань реєстрації фізосіб мають передати їх відповідним виконавчим органам місцевих рад. Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб відповідно до закону повинна здійснюватися одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.
На нараді обговорили які заходи необхідно вжити, щоб процес створення реєстру територіальної громади у Кременчуці пройшов на належному рівні, а кременчужани не відчули незручностей від того, що змінився надавач цих послуг. Проблемних питань багато, адже законодавчий акт прийнято, а роз’яснень щодо впровадження його в життя поки що не має. Так, відповідно до законодавства для створення цього реєстру органам місцевого самоврядування мають бути передані реєстри виборців, але поки що не врегульовано, як відбуватиметься цей процес. До реєстру виборців входять громадяни віком від 18 років і старші, дітей в ньому немає, а до реєстру територіальної громади вони повинні бути включені. Такі дані наразі є у управляючих компаній, голів ОСББ та інших організаціях, які сьогодні видають довідки про склад сім`ї. Тож було вирішено направити листи за підписом міського голови до управляючих компаній, ОСББ, інші підприємств, установ та організацій, що забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб щодо передачі цих картотек органам місцевого самоврядування.
Начальник Центру надання адміністративних послуг Тетяна Печериця також зазначила, що необхідно буде підключитися до єдиного державного демографічного реєстру, для чого слід придбати спеціальне обладнання. На ці цілі потрібно буде виділити з міського бюджету додаткові кошти.
Керуючий справами виконкому міської ради Руслан Шаповалов зазначив, що попередньо визначено, що реєстрацією місця проживання громадян, формуванням та веденням реєстру територіальної громади у Кременчуці займатимуться Автозаводська та Крюківська районні адміністрації. Враховуючи великий обсяг даних, а також те, що більшість картотек є тільки у паперовому вигляді, і дані до реєстру доводитиметься вносити вручну, ця робота займе певний час, тому підготовчий процес вже розпочато.