Для багатьох країн світу застосування електронних державних закупівель впроваджено вже давно. На електронні рейки перейшла частина світової спільноти: США, Канада, Грузія, країни Західної Європи. Як свідчить світовий досвід, у застосуванні електронних торгів є багато позитивних моментів: завдяки публічності проведення торгів збільшується прозорість закупівель на всіх стадіях, підвищується конкуренція серед учасників, оперативність проведення процедур закупівлі, суттєва економія витрат бюджету на закупівлю товарів, робіт та послуг. Також значним досягненням проведення закупівель в електронній формі є зменшення впливу суб’єктивних факторів під час визначення переможця торгів та зменшення ризику змови між учасниками.
Із метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, прозорості та відкритості бюджетних закупівель із 1 квітня виконавчий комітет Кременчуцької міської ради, його структурні підрозділи, комунальні підприємства, заклади, організації та установи розміщуватимуть інформацію про проведення тендерних процедур на закупівлю товарів у системі електронних закупівель «Prozzoro». Таке рішення прийнято на засіданні V сесії Кременчуцької міської ради. На виконання рішення міської ради від 23 лютого 2016 року «Про участь у пілотному проекті щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» 28 березня виконавчий комітет затвердив Положення про порядок придбання товарів в рамках пілотного проекту щодо впровадження системи електронних закупівель.
Цим положенням встановлено загальний порядок придбання товарів, очікувана вартість закупівлі яких не перевищує суму, визначену статтею 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель», в рамках Пілотного проекту щодо впровадження системи електронних закупівель. Його дія застосовується для закупівлі товарів, визначених замовником від 50 тис. грн., для яких існує постійно діючий ринок та за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів) не перевищує 200 тисяч гривень.
Відповідно до положення замовник має визначити строк початку подання пропозицій, що повинен становити не менше 3 робочих днів і не більше 7 робочих днів з моменту оприлюднення оголошення про проведення закупівель. У разі нагальної потреби у закупівлі товарів строк початку подання пропозицій може бути скорочено до 1 робочого дня і не більше 3 робочих днів з моменту оприлюднення оголошення про проведення закупівель.
Аукціон відбувається на наступний робочий день після строку закінчення подання пропозицій, визначеного замовником, дата та час проведення аукціону визначаються системою автоматично в межах тривалості робочого дня з 08 години 00 хвилин до 17 години 00 хвилин.
Ранжування всіх поданих пропозицій здійснюється системою автоматично за ціною, формуючи рейтинги позиції учасників. Дана інформація автоматично оприлюднюються системою одразу після завершення аукціону.
Замовник в строк, що становить не більше ніж 5 робочих днів з дня закінчення аукціону, аналізує визначену системою пропозицію з найнижчою ціною на предмет відповідності учасника, що її подав, вимогам до кваліфікації учасників, технічним вимогам до предмету закупівель, зазначеним в оголошенні та/або документації закупівель. У разі відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, які зазначені у оголошенні про проведення закупівель та/або документації закупівель, такий учасник визнається переможцем закупівель. У разі якщо пропозиція учасника не відповідає технічним та/або якісним вимогам до товару, зазначеним в оголошенні та/або документації закупівель, замовник відхиляє пропозицію. Підстави відхилення оприлюднюються в системі протягом 2 робочих днів з дня прийняття такого рішення. У разі відхилення пропозиції учасника, який запропонував найнижчу ціну, в такому ж порядку розглядається наступна пропозиція з найнижчою ціною, визначена системою. Якщо, після відхилення не залишиться жодних пропозицій закупівля визнається такою, що не відбулась.
Інформація про визначення переможця обов’язково оприлюднюється замовником в системі в день прийняття ним рішення про визначення переможця.
Більш детально з рішенням виконавчого комітету Кременчуцької міської ради «Про затвердження Положення про порядок придбання товарів в рамках пілотного проекту щодо впровадження системи електронних закупівель» можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та виконавчого комітету у розділі «Прийняті рішення виконавчого комітету». https://kremen.gov.ua/index.php/evikonkom/accepted/index
PS. Реформа в системі державних закупівель є надзвичайно важливою, адже вона сприяє створенню конкурентного середовища та запобігає проявам корупції. Електронні закупівлі відбуваються прозоро і всі бажаючі організації, юридичні та фізичні особи можуть взяти в них участь
Система електронних закупівель працює з лютого 2014 року, за цей час більше 3000 державних замовників оголосило більше 50 тисяч торгів. На підставі розпорядження Кабінетом Міністрів України №1408-р від 25.12.2015р. ProZorro є пілотним проектом, державним замовникам рекомендовано використовувати систему для допорогових закупівель товарів. Верховна Рада України ухвалила проекту закону "Про Публічні Закупівлі", згідно якого протягом 2016 року всі державні закупівлі будуть переведені в електронну систему ProZorro. З 1 квітня дія закону "Про Публічні Закупівлі" поширюється на центральні органи виконавчої влади та закупівельників відповідно до Закону "Про особливості здійснення державних закупівель в окремих сферах господарської діяльності", а з 1 серпня на всіх інших закупівельників.