Кабінет міністрів України затвердив Правила реєстрації місця проживання та Порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
Про це йдеться в урядовій Постанові від 2 березня 2016 року №207.
Громадяни України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або його представником документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання.
Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою.
Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
1) заяву;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору:
- у разі звернення протягом встановленого
строку - у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати (11 грн. 71 коп.);
- у разі звернення особи з порушенням встановленого строку - у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати (35 грн. 14 коп.).
У разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживания адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
4) документи, що підтверджують:
– право на проживання в житлі (наприклад, ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення в житлове приміщення і таке інше);
– право на перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, установі соціального обслуговування та соціального захисту особи – довідка про взяття на обслуговування в установі, закладі (для осіб, які перебувають на обліку в цих установах або закладах);
– проходження служби у військовій частині, адреса якої вказується при реєстрації, – довідка про проходження служби у військовій частині (для військовослужбовців, крім строковиків);
5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (в разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи додатково надаються:
– документ, що посвідчує особу представника;
– документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини – батьками (усиновлювачами).
Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання особи інші документи.
Також в постанові йдеться, що передача інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб з реєстрів територіальних громад до Єдиного державного демографічного реєстру здійснюється після введення в експлуатацію відповідних програмних засобів.
За інформацією ЦНАП м. Кременчука