Офіційний вебпортал Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та виконавчого комітету

12 °C

новини за сьогодні

Ви тут: Новини >> Що робити, якщо реєстри містять застарілу інформацію про власника нерухомого майна

Що робити, якщо реєстри містять застарілу інформацію про власника нерухомого майна

Квітень 20, 2023

Департамент державної реєстрації виконкому Кременчуцької міської ради роз'яснює, що робити, якщо в свій час було відчужено об’єкт нерухомості, а при життєвих обставинах виявилось, що певні реєстри містять застарілу інформацію  про власника такого майна. Фахівці наголошу.ть, що необхідно погасити відповідний запис.

Що це за запис та як це зробити? 

Право власності на нерухоме майно (виникнення, перехід, припинення) підлягає державній реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – ДРРП) та здійснюється державним реєстратором або нотаріусом, в залежності від типу реєстраційної дії.

До 2013 року реєстрація права власності на квартири, будинки, адміністративні приміщення, тощо здійснювалась в Реєстрі прав власності на нерухоме майно (далі - РПВН) бюро технічної інвентаризації.

Законодавчо визначено, що відомості з РПВН, і сьогодні, використовуються державними реєстраторами під час проведення реєстрації прав не нерухоме майно, щоб встановити факт їх реєстрації до 2013 року.

Починаючи з 01.01.2013 по 22.06.2018 під час перенесення інформації зі «старого» реєстру прав до «нового», а також при зміні власника нерухомості, у зв’язку з укладенням правочину, законодавцем не передбачалося внесення відмітки про погашення запису в РПВН (в «старому» реєстрі), в зв’язку з чим відомості обох реєстрів почали дублюватися, а іноді містити суперечливу інформацію про суб’єкта права власності. Це призвело до проблем з призначенням соціальних допомог, субсидій або ж з необхідністю сплати податків на нерухоме майно громадян.

Починаючи з середини 2018 року державний реєстратор після внесення до ДРРП відомостей про право власності на об’єкт нерухомості ПРОСТАВЛЯЄ в РПВН відмітку про погашення відповідного права на такий об’єкт за попереднім власником.

Варто зазначити, що державний реєстратор позбавлений права в будь-який момент відкрити реєстр та поставити відмітку про погашення архівного запису. Відповідна процедура може бути здійснена або під час наступної реєстраційної дії з майном або за заявою зацікавленої особи про виправлення технічної помилки, поданої державному реєстратору.

Таку заяву може подати:

- особа, записи про яку в Реєстрі прав власності залишилися без проставлення відмітки про погашення,

- її спадкоємці (правонаступники),

- новий власник, тобто особа за якою зареєстровано право власності на таке майно в Державному реєстрі прав.

✔️Для погашення запису вам необхідно звернутися до державного реєстратора за місцем знаходження об’єкта нерухомості у межах області.

✔️За внесення таких змін заявник має сплатити адміністративний збір, розмір якого у 2023 році становить 110 грн.