Ви тут: Новини >> Квартирний облік та архівні дані про місце проживання: у чому зв\'язок та необхідність?
Квартирний облік та архівні дані про місце проживання: у чому зв\'язок та необхідність?
Для того, щоб стати на квартирний облік, громадянам необхідно надати чималий пакет документів, серед яких є:
- інформація про реєстрацію місця проживання відповідно до архівних даних та
- документи, що підтверджують наявність/відсутність прав власності на житлові об’єкти за попередніми місцями реєстрації.
Часто у громадян виникає питання: «Навіщо потрібні ці відомості, якщо надається інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно?».
Пояснюємо. З прийняттям у 1992 році Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» в Україні розпочався процес приватизації жилих приміщень (будинків, квартир, кімнат), які використовуються громадянами на умовах найму.
Право на приватизацію таких жилих приміщень одержали громадяни України, які постійно проживають у цих приміщеннях, у тому числі діти, що підтверджується відповідною реєстрацією місця проживання.
Так, починаючи з 1992 року більшість громадян, включаючи дітей, зареєстрованих у приміщенні,взяли участь у пиватизації, стали власниками житла на праві спільної сумісної/часткової власності та відповідно отримали свідоцтво про право власності на житло.
Згодом, Цивільним кодексом, який набрав чинності 01 січня 2004 року, було встановлено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. До 2013 року реєстрацію прав здійснювало місцеве бюро технічної інвентаризації (БТІ).
З 01 січня 2013 року в Україні запроваджено єдину державну інформаційну систему з відомостями про права на нерухоме майно, їх обтяжень, а також відомості про об’єкти/суб’єкти цих прав – державний реєстр речових прав на нерухоме майно , а Реєстр прав власності на нерухоме майно став його архівною складовою частиною.
Так, інформація про власність громадян, які самостійно не звернулися з заявою про реєстрацію прав власності на житловий об’єкт до 2013 року та не вчиняли будь-яких правочинів щодо об’єкта нерухомості, не буде відображатися в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Таким чином, архівні дані про реєстрацію місця проживання, а також документи про право власності на житлові об’єкти за попередніми місцями реєстрації дають змогу перевірити наявність/відсутність у громадян прав власності на житлові об’єкти (їх частини), набутих шляхом участі у приватизації до 2013 року.
Водночас, слід наголосити, що під час взяття на квартирний облік враховується наявність у громадян прав власності на житлові об’єкти по всій території України.
За інформацією КП "Квартирне управління виконавчого комітету Кременчуцької міської ради"