новини за сьогодні
Ви тут: Новини >> ТИПОВИЙ АЛГОРИТМ дій вчителя та відповідальних осіб за сигналами оповіщення цивільного захисту «Увага всім! Повітряна тривога!» під час проведення навчальних занять
ТИПОВИЙ АЛГОРИТМ дій вчителя та відповідальних осіб за сигналами оповіщення цивільного захисту «Увага всім! Повітряна тривога!» під час проведення навчальних занять
Документ розроблений та затверджений рішенням колегії Департаменту освіти Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області ( протокол № 18/9 від 30.08.2023 року).
Підготовчі заходи:
Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах.
Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості.
Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи Інструкції закладу освіти щодо реагування на надзвичайні ситуації (НС), які передбачені на випадок отримання сигналу.
Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу.
Під час евакуації до захисної споруди учасників освітнього процесу мають супроводжувати відповідальні особи з числа працівників освітнього закладу.
Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять приміщення закладу освіти на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.
Порядок дій при отриманні сигналу
(при умові, якщо освітній процес здійснюється офлайн):
1. Відповідальні особи у разі надходження сигналу вмикають наявну систему оповіщення закладу освіти.
2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття.
3. Відповідальні особи разом із вчителями мають скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисних споруд (укриття).
4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування на визначені виходи з приміщення та його швидкого залишення.
5. Відповідальні особи повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисних споруд з дотриманням безпеки.
6. Учасники освітнього процесу повинні виконувати вказівки відповідальних осіб під час перебування в укритті.
7. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги у разі необхідності.
8. Відповідальні особи повинні знаходитися біля входу/виходу до захисної споруди для здійснення контролю за порядком в укритті та швидкого реагування на виникнення позаштатних ситуацій.
9. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або визначеної особи, з числа працівників закладу освіти, до захисної споруди.
10. У середині захисних споруд відповідальні особи повинні забезпечити порядок та слідкувати, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця (або місця вказані відповідальною особою). Після того, як усі учні займуть свої місця, вчителем перевіряється їх списковий склад. Список надається відповідальній особі.
11. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні дотримуватися вимог перебування в укритті, у разі необхідності проводять роботу щодо дотримання вимог іншими присутніми учасниками освітнього процесу.
12. Залишати укриття дозволяється після відповідного дозволу відповідальної особи.
Порядок дій при отриманні сигналу
(при умові, якщо освітній процес здійснюється онлайн
(дистанційне навчання):
При надходженні сигналу оповіщення цивільного захисту «Увага всім! Повітряна тривога!» вчитель, який проводить навчальне заняття за дистанційною формою, оголошує учням про надходження відповідного сигналу, припиняє навчальне заняття та його продовжує після відбою сигналу повітряної тривоги.
Вчитель пропонує учням терміново пройти до найближчої захисної споруди (укриття) (або іншого безпечного місця, визначеного родиною учня).
Вчитель вимикає технічні засоби для проведення навчання за дистанційною формою і направляється до найближчої захисної споруди (укриття) або до безпечного місця, де перебуває до відбою повітряної тривоги.
Після відбою сигналу повітряної тривоги вчитель повертається до робочого місця і продовжує проведення з учнями навчального заняття.
Фотогалерея