21 червня під головуванням першого заступника міського голови Володимира Пелипенка відбулося розширене засідання робочої групи з питань реалізації Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. Участь у заході взяли секретар міської ради Юрій Гриценко, заступники міського голови Дмитро Кравченко та Ольга Усанова, депутати міської ради, представники малого, середнього та великого бізнесу міста, засоби масової інформації, тощо. Вже втретє у рамках розширеного засідання розглядали проект регуляторного акту «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території міста Кременчука», що має бути ухваленим поточного року.
Перед тим як перейти до обговорення документу по суті, заступник міського голови Тетяна Неіленко зауважила, що показники перевиконання міського бюджету не додають оптимізму, оскільки в рамках децентралізаційного процесу на видаткову частину міських бюджетів покладаються додаткові навантаження. У зв’язку з цим наразі до фінансового управління надходять чисельні звернення від розпорядників міських коштів щодо необхідності виділення додаткових коштів на утримання галузей. Тетяна Неіленко зауважила, що порівнюючи міський бюджет Кременчука з подібними фінансовими документами інших міст України, можна зробити висновок, що наше місто, як і у попередні роки, цього року має бюджет соціального спрямування. У порівнянні з іншими містами країни в частині сплати земельного податку, то 1% ставки мають тільки Кременчук і місто Харків. Однак, враховуючу дію понижуючого коефіцієнту, що діє в нашому місті, в середньому вартість квадратного метру землі у нашому місті складає 201, 9 грн., а, наприклад, у Харкові - 521, 15 грн.. Менше, ніж у Кременчуці, за землю сплачують у містах Ромни та Щастя.
Володимир Пелипенко наголосив, що враховуючи цьогорічне навантаження на видаткову частину міського бюджету, міська влада вимушена шукати шляхи наповнення казни міста задля того, щоб воно мало змогу розвиватися. Разом із тим, він зауважив, що у Кременчуці мають бути рівні конкурентноспроможні умови для розвитку всіх без винятку підприємств, не беручи до уваги їх політичні прихильності, не втручаючись до їх фінансової діяльності. Окрім того, влада міста покликана зберегти та примножити ті здобутки, що були досягнуті в попередні періоди, ремонтувати дороги, підтримувати в належному технічному стані комунікації, соціальну сферу, тощо. З такими показниками міських видатків, які наразі є, цього, навіть, по мінімуму зробити буде важко.
Заступник міського голови Дмитро Кравченко навів лише один приклад того наскільки важливим є наповнення міського бюджету. Так, на правобережжі Кременчука вкрай необхідно ввести в дію нову котельню, оскільки у 2017 році завершується термін експлуатації котельні ТЕЦ КВБЗ. Дмитро Кравченко підкреслив, що прийняття цього регуляторного акту має стати прикладом соціальної відповідальності бізнесу, який працює в місті, перед кременчужанами.
У рамках сьогоднішнього засідання своє бачення стосовно нових ставок земельного податку висловили депутати Кременчуцької міської ради Олександр Плескун, Микола Шевченко, Оксана Піддубна, керівник Асоціації промислових підприємств міста Анатолій Литвиненко, а також представники підприємств Кременчука. Нагадаємо, що нові ставки земельного податку у разі їх прийняття почнуть діяти з 1 січня 2017 року. Робота над проектом регуляторного акту була розпочата завчасно аби представники бізнесових груп міста мали змогу взяти участь у розробці документу. Мова йде про приведення у відповідність до чинного законодавства податку на майно в частині плати за землю. Щодо пільг, якими користуватимуться суб’єкти господарювання, то вони визначатимуться також законодавчими та нормативно-правовими документами. За підрахунками відповідних служб, у Кременчуці 72 підприємства є платниками податку на майно в частині плати за землю. Наразі з проектом можна ознайомитися https://kremen.gov.ua/index.php/branches/page/123. Від підприємств міста чекають прозорі економічні обґрунтування у плані встановлення їм ставок податку на майно в частині плати за землю. Наступне публічне обговорення проекту регуляторного акту відбудеться 7 липня 2016 року.