Сьогодні у Кременчуцькій об’єднаній податковій інспекції відбувся семінар для суб’єктів підприємницької діяльності міста, приурочений новинкам в системі оподаткування. Участь у заході взяли начальник Кременчуцької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області Олександр Палій, голова регіональної ради підприємців у Полтавській області, член ради підприємців при КМУ, почесний голова ГО «Підприємців м. Кременчука «Народна рада» Андрій Огородніков, начальник управління розвитку підприємництва, торгівлі, побуту та регуляторної політики виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Людмила Жорняк, керівник Фонду підтримки підприємництва Людмила Сорокіна.
За інформацією Кременчуцької ОДПІ, станом на 1 жовтня в місті налічується 30 028 платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, з яких - юридичних осіб 36,5%, фізичних осіб - 63,5%. Податкова служба міста проінформувала про те, що щомісячно по єдиному соціальному внеску подається 3841 звітів. Фактичні надходження ЄСВ по Головному офісу за січень-вересень 2016р. складають 390,9млн.грн. у порівнянні з відповідним періодом минулого року в цій частині зафіксоване зменшення, що складає 48,5%. Його спеціалісти пояснюють зі зменшенням ставки оподаткування з 42% до 22%.
На зустрічі податківці Кременчука також надали інформацію про проведення контрольно - перевірочної роботи, що ними була здійснена в період із січня до вересня 2016 року. Зокрема, звернули увагу на тому, що перевірками охоплюються платники податків з обсягом валових доходів більше 300 тис.грн., які мають ризики щодо несплати податків і зборів, згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 «Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних перевірок платників податків». А також наголосили про дію мораторію, розповсюджену на перевірки дотримання норм законодавства з питань повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість, а також на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари. Окремо на зустрічі з підприємцями було зауважено на дії Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», який не поширюється на таку категорію суб’єктів господарювання як фізичні особи–підприємці. Відповідно законодавством не передбачено ведення балансового обліку придбаного, спорудженого нерухомого майна з метою документального підтвердження результатів господарської діяльності. Отже, фізична особа – підприємець за відсутності ведення бухгалтерського обліку в частині підтвердження використання майна у підприємницькій діяльності, а також не будучи фактично суб’єктом права власності на таке майно, не може включати суму основних засобів до складу витрат фізичної особи – підприємця.
У рамках зустрічі було підняте питання про сплату різних видів податків: єдиного податку з юридичних осіб 3 групи, податку на прибуток, податку на додану вартість, а також проведено тлумачення чинної постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру», якою затверджено оновлену форму реєстраційної заяви платника податку (форма 1-РН) та визначено нові ознаки неприбутковості установ і організацій. Зокрема, неприбутковим установам та організаціям необхідно до 1 січня 2017 року внести зміни до установчих документів, а після внесення змін подати реєстраційну заяву за формою 1-РН та завірені копії установчих документів до контролюючого органу.
Наприкінці зустрічі податківці надали вичерпні відповіді на запитання підприємців.